نات کوین (notcoin) چیست؟ + برسی کامل

نات کوین (notcoin) چیست؟

نات کوین چیست؟

در نوامبر سال ۲۰۲۳، اخباری درباره ظاهر شدن یک رمزارز در یک ربات تلگرامی منتشر شد! این رمزارز قابلیت استخراج با کلیک بر روی صفحه نمایشگر را داشت. به نظر می‌رسید کاربران با استفاده از ربات تلگرامی نات کوین و کلیک کردن بر روی صفحه، می‌توانستند در ایردراپ آینده این رمزارز، سهمی به دست آورند. اما این بازی به چند نکته مهم توجه کردنی اشاره داشت.

توسعه‌دهندگان این پروژه اعلام کردند که احتمالاً Notcoin هیچ ارزشی نخواهد داشت! آنها هیچ توضیحی درباره توکنومی رمزارز و نقشه راه آن ارائه ندادند و یک وایت‌پیپر به معنای واقعی وایت (سفید) برای آن منتشر شد! در واقع، وایت‌پیپر نات کوین تنها شامل یک عنوان و تاریخ در صفحه اول بود. صفحات بعدی این وایت‌پیپر کاملاً سفید بودند!

در ادامه با نوین بروکر همراه باشید به برسی بیشتری خواهیم پرداخت😍

نات کوین چیست؟

وایت پیپر نات کوین

طبق صفحه رسمی منتسب به نات کوین در شبکه ایکس، پس از رسیدن تعداد نات کوین‌های استخراج شده به حداکثر مجاز تعیین‌شده برای آن، امکان استخراج با کلیک کردن وجود نخواهد داشت. سپس، رمزارز نات کوین بر روی بلاکچین TON راه‌اندازی شده و کاربران بازی می‌توانند امتیاز خود را به رمزارز NOT تبدیل کنند. تیم نات کوین همچنین اعلام کرده که نات کوین‌های استخراج‌شده در حساب‌های غیرفعال توکن‌سوزی خواهند شد. به عبارت دیگر، اگر کاربری به مدت یک ماه در ربات فعالیت نکند، امتیازات او از بین خواهند رفت.

تیم نات کوین هزینه‌ای برای تبلیغ بازی یا رمزارز آینده‌اش نداشته و به نظر می‌رسد که مکانیزم فومو (ترس از از دست دادن فرصت) یا ترس از موندن عقب در مورد این رمزارز نامرئی مانند یک تبلیغ موثر عمل کرده است. آنچه مهم است این است که پیروی از فومو ممکن است خسارات غیرقابل جبرانی به همراه داشته باشد.

همانطور که پس از اوج گرفتن شیبا اینو شاهد هجوم افرادی به سمت این میم کوین بودیم که سرمایه زندگی خود را به شیبا اینو تبدیل کردند و با شروع ریزش قیمت آن، بخش عظیمی از سرمایه خود را از دست دادند. البته استخراج نات کوین کاملا رایگان است، تنها سرمایه‌ای که کاربران برای استخراج آن اختصاص می‌دهند زمانشان است و حتی در صورتی که این رمزارز هرگز وجود خارجی پیدا نکند، ضرر مالی واقعی متوجه آن‌ها نخواهد شد.

بیشتر بخوانید  معرفی ارز باب + برسی کامل و دقیق این رمز ارز

سازندگان نات کوین چه کسانی هستند؟

در ابتدای ماجرا، با توجه به اینکه بازی نات کوین در پلتفرم تلگرام راه‌اندازی شده بود، گمانه‌زنی‌هایی درباره ارتباط پروژه نات کوین با تلگرام و سازنده آن، پاول دوروف، پیش آمد. البته، پاول نیز در این بازی شرکت کرده و یکی از تیم‌های قدرتمند بازی را در اختیار دارد.شاید بدانید که تلگرام در ساخت بلاکچین شبکه باز (تون) نقش داشت، اما مدتی بعد از آن با مشکلاتی روبرو شد که تصمیم گرفت این پروژه را ترک کند. سپس، یک تیم جدید و تخصصی به نام “تن فاندیشن” (Ton Foundation) این پروژه را به دست گرفت.

به گفته تن فاندیشن، تیم “اوپن بیلدرز” (Open Builders) توسعه‌دهنده بازی نات کوین است و شواهد نشان می‌دهد که بلاکچین تون از این تیم حمایت می‌کند. با اینکه اعضای این تیم ناشناس هستند، حمایت بلاکچین TON از آن، از احتمال کلاهبرداری پروژه می‌کاهد. حال که تا حدی با سازندگان نات کوین آشنا شدیم، وقت آن رسیده تا ببینیم قیمت نات کوین چقدر است؟

هم چنین  پیشنهاد می کنیم مقاله بیت‌ کوین را مطالعه کنید❤️

قیمت نات کوین تلگرام چقدر است؟

اگر در گوگل جستجو کنید، پاسخ قیمت Notcoin به صورت “قیمت نات کوین ۰ دلار است” خواهد بود.در نتایج جستجو، صفحه‌ای از صرافی بایننس که مربوط به قیمت نات کوین است، قابل مشاهده است. اما با باز کردن این صفحه، متوجه می‌شوید که این رمزارز هنوز در بایننس برای معامله و سایر خدمات لیست نشده است.

واقعیت این است که تا زمانی که نات کوین به عنوان یک رمزارز رسمی بر روی بلاکچین شبکه باز (TON) راه‌اندازی نشود، قیمت واقعی آن معلوم نخواهد بود. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که دیگر امکان استخراج نات کوین در ربات تلگرام وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید  بیت‌ کوین (BTC) + معرفی و برسی 2024

قیمت نات کوین تلگرام چقدر است؟

نحوه فروش نات کوین تلگرام

اگر به دنبال صرافی‌هایی می‌گردید که Notcoin در آنها لیست شده باشد، تا بتوانید ارز شکل نگرفته خود را در آنجا به فروش برسانید، دست بر روی دسته نگه دارید! در ابتدا به یادآوریم که Notcoin هنوز به عنوان یک رمزارز رسمی وجود ندارد و به هیچ صرافی ایرانی یا خارجی لیست نشده است.

اما تیم Notcoin در شبکه ایکس اعلام کرده است که کاربرانی که قصد فروش امتیاز Notcoin خود را دارند، می‌توانند آن را در Pre-Market به فروش برسانند. اما تنها کاربرانی می‌توانند Notcoin خود را به فروش برسانند که حداقل ده میلیون واحد از آن را استخراج کرده باشند.

برای فروش Notcoin تلگرام، شما باید Notcoin خود را به ان‌اف‌تی نات کوین ووچرز (Notcoin Vouchers) تبدیل کنید. پس از آن می‌توانید این NFT را تا زمان راه‌اندازی رمزارز اصلی نگهداری کنید یا آن را روی پلتفرم گت‌جمز (GetGems) با TON معامله کنید. در صورتی که قصد فروش Notcoin ووچرز خود را داشته باشید، ۲۰ درصد از هزینه دریافتی شما به تیم تون‌کوین تعلق خواهد گرفت.

برای تبدیل و فروش Notcoin، در ابتدا به یک کیف پول Tonkeeper حاوی رمزارز TON یا بروکر فارکس که این قابلیت را پشتیبانی کند نیاز خواهید داشت. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

1. به ربات Notcoin مراجعه کنید و در صفحه اصلی روی دکمه “Trade” کلیک کنید.
2. در صفحه بعد، دکمه “Notcoin Vouchers” را انتخاب کنید.
3. دکمه “Continue” را لمس کنید.
4. مشخص کنید که کدام ووچر (۱۰ میلیونی یا ۱۰۰ میلیونی) را می‌خواهید مینت کنید و تعداد آن را وارد کنید. میزان کارمزد نیز برایتان نمایش داده می‌شود. سپس روی دکمه “Confirm” کلیک کنید.
5. در صفحه بعد، برای تایید تراکنش پرداخت کارمزد، کیف پول خود را از طریق “Connect Wallet” متصل کنید و دکمه “Continue” را بزنید.
6. در مرحله بعد باید تراکنش پرداخت کارمزد را در کیف پول خود تأیید کنید. برای این کار، گزینه “Open Wallet” را بزنید تا وارد کیف پول شوید و سپس برای قبول تراکنش “Confirm” را لمس کنید.
7. منتظر بمانید تا صفحه “Done” نمایش داده شود. ان‌اف‌تی شما با موفقیت تولید شده و در کیف پول شما قرار گرفته است. اکنون با لمس دکمه “Close”، صفحه را ببندید.

بیشتر بخوانید  ارز دیجیتال اتنا چیست + برسی کامل

با تکمیل مراحل فوق، می‌توانید Notcoin ووچرز خود را تا زمان راه‌اندازی رمزارز اصلی نگهدارید. البته به یاد داشته باشید که هنوز قیمت Notcoin مشخص نیست و ممکن است صفر دلار باشد. بنابراین این احتمال را در نظر بگیرید و اگر تمایل دارید به ادامه روند فروش، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. در مرورگر خود به وب‌سایت اصلی GetGems بروید و کیف پول Tonkeeper خود را به آن وصل کنید.
2. پس از تأیید اتصال کیف پول، در سایت گت‌جمز روی پروفایل کیف پولتان کلیک کنید.
3. در صفحه نمایش داده شده، بر روی ان‌اف‌تی ۱۰ یا ۱۰۰ میلیون Notcoinی خود کلیک کنید.
و سپس مراحل را تا پایان پیش ببرید.

نحوه فروش نات کوین تلگرام

 

آیا بازی نات کوین کلاهبرداری است؟

با وجود افزایش محبوبیت این بازی در بین کاربران جهانی، هنوز نمی‌توان به قطع ادعا کرد که ارز دیجیتال Notcoin واقعاً موفق خواهد شد و به کاربران رمزارز ارزشی ارائه خواهد داد یا خیر. همانطور که ذکر شد، هنوز هیچ کاربرد مشخصی برای Notcoin معرفی نشده است. وایت‌پیپر این رمزارز هیچ اطلاعات مفیدی ندارد و بنابر گفته تیم Notcoin، ممکن است قیمت آن در زمان راه‌اندازی به صفر دلار برسد! همچنین، هیچ نقشه راهی در وب‌سایت ضعیف این رمزارز مشاهده نمی‌شود.

این پروژه به عنوان یک رمزارز، با عناصر حیاتی مورد نیاز محتوا نیست و سازندگان آن هویت نامشخصی دارند. تا این لحظه، Notcoin به عنوان یک بازی سرگرم‌کننده شناخته می‌شود و نتایج فروش NFT ها نشان خواهد داد که کاربرانی که در این فعالیت شرکت می‌کنند، چقدر موفق بوده‌اند و آیا از تجربه‌شان در بازی Notcoin تلگرام راضی هستند یا خیر.