تحلیل و پیش‌بینی روند بازار ارزهای دیجیتال 2024

تحلیل و پیش‌بینی روند بازار ارزهای دیجیتال

پیش‌بینی روند بازار ارزهای دیجیتال 

پیش‌بینی روند بازار ارزهای دیجیتال و تحلیل ارزهای دیجیتال جزو موضوعاتی است که نیازمند مدت‌ها تحلیل، تفکر و مطالعه در این زمینه خواهد بود. پیچیدگی و شگفتی‌های رمزارزها و دنیای کریپتوکارنسی به قدری زیاد است که برای پیش‌بینی آینده ارزهای دیجیتال باید عوامل زیادی را مورد بررسی قرار دهید.

زمانی که ساتوشی ناکاموتو به عنوان خالق اولین ارز رمزنگاری شده در بازار ارزهای دیجیتال، وایت‌پیپر بیت‌کوین را منتشر کرد، هیچ کس توقع نداشت که چندین سال بعد ارزش بیت‌کوین به این میزان افزایش پیدا کند.

در سال‌های اخیر، کشورها و دولت‌های مختلف نیز واکنش‌های کاملاً متفاوتی نسبت به پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان ارز رسمی کشور از خود نشان داده‌اند. افراد زیادی هم بخش زیادی از دارایی خود را به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال اختصاص داده‌اند. اما به راستی،پیش‌بینی روند بازار ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟ با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

پیش‌بینی روند بازار ارزهای دیجیتال 

 بررسی آینده ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال همواره با نوسان همراه بوده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۲۲ بسیاری از رمزارزها سال سختی را پشت سرگذاشتند و برای اینکه بتوانند در بازار بمانند تلاش زیادی کردند. اما وضعیت در سال ۲۰۲۳ بسیار بهتر بود و خیلی از پروژه‌ها موفق شدند که جایگاه خود را در بازار بهبود بخشند.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث می‌شود فعالان ارز دیجیتال نسبت به آینده ارزهای دیجیتال امیدوار باشند این است که استفاده از رمزارزها توسط مشاغل اصلی و موسسات در حال افزایش است. برای مثال AMC سال گذشته اعلام کرد که امکان پرداخت از طریق بیت کوین را برای کاربران خود فراهم کرده است. پلتفرم‌هایی مانند پی‌پال PayPal و اسکوئر Square نیز پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند.

از اتفاقات پر سر و صدای اخیر هم یک آگهی استخدام از طرف آمازون برای موقعیت شغلی «مدیر محصول ارز دیجیتال و بلاکچین» بود. این آگهی با انتشار شایعاتی همراه شد که غول خرده‌فروشی دنیا در حال برداشتن گام‌هایی مهم برای پیشروی صنعت ارزهای دیجیتال است.

از طرف دیگر هرچند هنوز در برخی از کشورها بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ممنوع است، اما علاقه خاصی به وضع مقررات برای ارزهای دیجیتال در میان کشورهای مختلف دیده می‌شود و استفاده از رمزارزها در اکثر کشورها مانند ایران به خودی خود غیرقانونی نیست.

بیشتر بخوانید  معرفی کیف پول تون هاب | بررسی امنیت tonhub

باید توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در آینده ارزهای دیجیتال تاثیرگذار است گسترش قانون‌گذاری‌ها در این حوزه است. زیرا وضع قوانین باعث خواهد شد تا افراد بیشتری به رمزارزها اعتماد کنند و به مرور کاربردهای رمزارزها بیشتر شود و در نتیجه ارزش آن‌ها نیز افزایش پیدا کند.

البته در مقابل، تحلیلگران و کارشناسان زیادی وجود دارند که نوسانات قیمت و بی‌ثباتی ارزش ارزهای دیجیتال را دلیلی بر بی‌اعتباری آن‌ها می‌دانند و این دارایی‌ها را به عنوان ارز قبول ندارند. بنابراین با توجه به این نظرات مختلف، پیش‌بینی‌های متفاوتی در تحلیل ارز دیجیتال بیان شده است.

آینده ارزهای دیجیتال معروف چگونه است؟

هر چند بیت کوین شناخته‌ترین رمزارز در دنیای کریپتوکارنسی است، اما باید بگوییم که تنها ارز دیجیتال معتبر نیست. بعد از پیدایش بیت کوین، انواع مختلفی از رمزارزها به بازار معرفی شدند که مورد استقبال قرار گرفتند.

با توجه به اینکه اغلب افراد تمایل دارند تا یک سبد سرمایه‌گذاری متنوع داشته باشند، علاوه بر بیت کوین، به سراغ رمزارزهای دیگر هم می‌روند. بنابراین، پیش‌بینی آینده این رمزارزها برای آن‌ها اهمیت دارد. در ادامه، به تحلیل ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و تتر می‌پردازیم.

آینده ارزهای دیجیتال معروف چگونه است؟

پیش‌بینی آینده بیت کوین تا سال ۲۰۳۰

بیت کوین در زمان نگارش این مقاله (۲۶ دسامبر ۲۰۲۳)، جایگاه بالاترین ارزش بازار را در میان تمام ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داده است. قیمت بیت کوین، همانند سایر ارزهای دیجیتال، با نوساناتی همراه است. در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین به بیشترین مقدار خود، یعنی ۶۸,۶۶۴.۱۶ دلار، رسید و این مبلغ به عنوان یک رکورد در تاریخ ثبت شد.

اما در سال ۲۰۲۲، بیت کوین با مواجهه با روند نزولی، سالی غیرخوشایند را تجربه کرد. این رکود بیش از ۶۰ درصدی، سرمایه‌گذاران بیت کوین را بسیار نگران کرد.

اما در سال ۲۰۲۳، روند نزولی تغییر مسیر داد و تحولات مثبتی در تحرکات قیمتی بیت کوین اتفاق افتاد. با انتشار اخبار مثبت پیرامون بیت کوین در اواخر سال ۲۰۲۳، این ارز دیجیتال رشد خوبی را تجربه کرد.

همچنین تحلیل‌گران ارز دیجیتال معتقدند که بیت کوین در حال گذر از دوره‌ای از بی‌ثباتی است و قادر خواهد بود تا رکورد تاریخی خود را تکرار کند. حتی برخی منابع پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۳۰، قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار خواهد رسید.

با این وجود، لازم است به یاد داشته باشیم که بازار ارز دیجیتال مانند سایر بازارهای مالی، غیرقابل پیش‌بینی است و در طی یک بازه زمانی کوتاه، قیمت‌ها ممکن است نوسانات زیادی داشته باشند.

بیشتر بخوانید  نحوه پیگیری سرقت ارز دیجیتال + 3 نکته مهم

پیش‌بینی آینده اتریوم تا سال ۲۰۳۰

اتریوم به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین رمزارزها در دنیای کریپتوکارنسی شناخته می‌شود و در حال حاضر در رتبه دوم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. سال ۲۰۲۱ نیز برای اتریوم همچون بسیاری از دیگر رمزارزها، سالی پر از موفقیت و رشد بوده است، زیرا در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین قیمت خود رسید.

اما پس از آن تاریخ، اتریوم نتوانست موفق شود که روند صعودی خود را حفظ کند و به دلیل فشارهای فروش، روندی نزولی را تجربه کرد. اما در اواسط سال ۲۰۲۲، اتریوم موفق به اصلاح قیمت خود شد و افزایش قابل توجهی را تجربه کرد.

متخصصان و تحلیل‌گران با دیدگاه‌های مختلفی درباره پیش‌بینی آینده اتریوم به وجود آورده‌اند. به عنوان مثال، شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی Ark Invest قیمت هر اتریوم در سال ۲۰۳۰ را بین ۱۷۰ هزار تا ۱۸۰ هزار دلار تخمین زده است.

پیش‌بینی آینده تتر تا سال ۲۰۳۰

تتر با نماد اختصاری USDT در حال حاضر در رتبه سوم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. این ارز به عنوان یک استیبل کوین شناخته می‌شود، به این معنا که قیمت آن دستخوش نوسانات شدیدی نمی‌شود و معمولاً در محدوده ۰.۹۹ تا ۱.۰۱ دلار نوسان دارد. بالاترین قیمت تتر در تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۱۵ به ۱.۲۱ دلار رسید و تا به امروز موفق به تکرار این رکورد نشده است.

اگرچه تتر در حال حاضر با برخی مشکلات حقوقی مواجه است و در مورد برخی فعالیت‌های خود تا به امروز شفاف سازی نکرده است، اما هنوز هم از محبوبیت بالایی در بین کاربران و صرافی‌های بزرگ برخوردار است و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال، بخش قابل توجهی از دارایی خود را به خرید تتر اختصاص داده‌اند.

هم چنین پیشنهاد می کنیم مقاله  ارزهای دیجیتال پرطرفدار را مطالعه کنید❤️

با توجه به پایداری قیمت تتر در بازه زمانی معین، انتظار نمی‌رود که این ارز یک جهش قیمتی بزرگ داشته باشد. کارشناسان وبسایت Wallet Investor که یک سایت تحلیل و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال است، برای سال ۲۰۳۰ بیشترین قیمت تتر را در بازه ۰/۹۲۷ تا ۱/۰۸۷ دلار پیش‌بینی کرده‌اند.

پیش‌بینی آینده تتر تا سال ۲۰۳۰

پیش‌بینی افراد مشهور از آینده ارز های دیجیتال

به طور کلی افراد مشهور در زمینه تحلیل ارزهای دیجیتال و آینده آن‌ها، نظرات مختلفی دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

ایلان ماسک، یک کارآفرین و تاجر آمریکایی است که با حمایت‌های خود از برخی ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی به فردی تاثیرگذار تبدیل شده است. وی همواره نظر مثبتی درباره آینده ارزهای دیجیتال دارد. یکی از ارزهای محبوب وی دوج کوین است و بارها از طریق پست‌های توییتری خود از آن حمایت کرده است. اما در یکی از آخرین کنفرانس‌هایی که به صورت مجازی در آن شرکت کرده بود و وال استریت ژورنال برگزار کننده آن بود، گفت: “هر چند از طرفداران دوج کوین هستم، اما به کسی توصیه نمی‌کنم ارز دیجیتال بخرد یا سرمایه‌اش را با دوج کوین شرط بندی کند.”

بیشتر بخوانید  معرفی ارز باب + برسی کامل و دقیق این رمز ارز

دوقلوهای وینکلوس، به عنوان برادران ثروتمند دنیای رمزارزها شناخته می‌شوند و با خوش‌بینی به آینده ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت‌کوین نگاه می‌کنند. در یکی از مصاحبه‌های خود گفته‌اند: “از نظر ما بیت‌کوین طلای دوم است و پیش‌بینی می‌کنیم که بیت‌کوین تا سال ۲۰۳۰ به قیمت ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید.”

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، از شخصیت‌هایی است که به زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت دارد. او معتقد است که: “ارزهای دیجیتال بدون تردید راه نجات کشورهای جهان سومی هستند که با مشکلات ارزی و تحریم‌های دیگر کشورها دست و پنجه نرم می‌کنند. به شخصه به شما قول می‌دهم که تا سال ۲۰۵۰ از اتریوم پشتیبانی‌های لازم را به عمل آورم.”

پاول دوروف، بنیانگذار VK و تلگرام، آینده ارزهای دیجیتال را درخشان می‌بیند و در حوزه ارزهای دیجیتال هم فعالیت‌های مهمی داشته است. او معتقد است که: “ارزهای دیجیتال به زودی جای بسیاری از ارزهای رایج را می‌گیرند و در آینده‌ای نه چندان دور بخش مهمی از زندگی روزمره ما می‌شوند.”

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، به صنعت رمزارزها با تردید نگاه می‌کند. او در یکی از گفتگوهای خود اذعان داشت که ارزهای دیجیتال در صورتی که قانونی شوند و شفاف باشند چیز بدی نیست اما در یک گفتگوی دیگر به صراحت گفت: از رمز ارزها یا توکن‌های غیرقابل معاوضه خوشم نمی‌آید و آینده ارزهای دیجیتال برایم همچنان مبهم است.

ماریو دراگی، کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی اهل ایتالیا، بیت کوین و ارزهای دیجیتال را ارز واقعی نمی‌داند و همچنین معتقد است که: ارزش ارزهای دیجیتال دائماً در حال تغییر است و آینده رمز ارزها، آینده باثبات و روشنی نخواهد بود.

به صورت کلی پیش‌بینی روند بازار ارزهای دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله از نوین بروکر به شما ارائه دادیم، اما پیش‌بینی روند بازار ارزهای دیجیتال یک کار پیچیده می باشد که با تحلیل و دانش فراوان به این نتیجه می رسیم ارز های معرفی شده بسیار تا سال ۲۰۳۰ پر سود می شوند